Externe

Rusia: Tinder va trebui să pună la dispoziţia serviciilor secrete datele utilizatorilor

Rusia: Tinder va trebui să pună la dispoziţia serviciilor secrete datele utilizatorilor
 Rusia: Tinder va trebui să pună la dispoziţia serviciilor secrete datele utilizatorilor - Image
Rusia: Tinder va trebui să pună la dispoziţia serviciilor secrete datele utilizatorilor

Jandarmul rus al internetului Roskomnadzor a anunţat luni că celebra aplicaţie de dating Tinder va trebui de acum încolo să pună, la cerere, la dispoziţia serviciilor de securitate ruse, printre care şi FSB, datele utilizatorilor săi, relatează AFP şi Reuters.

Roskomnadzor întocmeşte o listă de servicii online active în Rusia care trebuie să furnizeze date ale utilizatorilor autorităţilor ruse, dacă acestea le solicită.

Tinder „a fost adăugată la acest registru după ce a transmis informaţiile necesare, la solicitarea Roskomnadzor”, a postat pe Twitter agenţia rusă de supervizare a telecomunicaţiilor.

Această listă este stabilită de Roskomnadzor în colaborare cu serviciile de securitate ruse. Ea îi obligă pe cei aflaţi pe listă să pună la dispoziţia autorităţilor cheile de codificare a informaţiilor şi să conserve în Rusia datele utilizatorilor timp de şase luni.

În prezent, pe acest registru se află zeci de companii, printre care şi reţeaua rusă de socializare Vkontakte.

În aprilie 2018, autorităţile ruse au dispus blocarea mesageriei criptate Telegram atâta timp cât această aplicaţie nu va furniza serviciilor de securitate ruse mijloacele de a citi mesajele utilizatorilor, ceea ce ea a refuzat. Telegram a reuşit totuşi să ocolească acest blocaj şi a rămas în general destul de accesibilă în Rusia.

În ianuarie, Roskomnadzor a lansat de altfel proceduri administrative împotriva Twitter şi Facebook, acuzând-le că nu respectă legea care impune stocarea datelor.

Din acest motiv, autorităţile ruse au dispus în 2016 blocarea reţelei sociale profesionale LinkedIn, care de atunci este inaccesibilă în ţară.

Lansată în 2012, aplicaţia de dating Tinder, proprietate a Match.com a grupului american InterActive Corp (IAC), este una dintre cele mai populare din lume.AGERPRES/(AS – autor: Florin Ştefan, editor: Codruţ Bălu, editor online: Irina Giurgiu)

US24 NEWS
Dan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *