Politica

Proiectul pentru realizarea interoperabilităţii între instituţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, lansat în dezbatere publică

Proiectul pentru realizarea interoperabilităţii între instituţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, lansat în dezbatere publică
 Proiectul pentru realizarea interoperabilităţii între instituţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, lansat în dezbatere publică - Image
Proiectul pentru realizarea interoperabilităţii între instituţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, lansat în dezbatere publică

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a lansat, luni, în consultare publică proiectul de Lege privind realizarea Cadrului naţional de referinţă pentru realizarea interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (CNRTIC), potrivit unui comunicat.

Proiectul de lege urmăreşte asigurarea viziunii exprimate în Programul de guvernare 2017—2020 (capitolul „Politici în domeniul comunicaţiilor – Convergenţă digitală”), referitoare la simplificarea procedurilor şi debirocratizare prin e-guvernare. De asemenea, sunt puse în practică recomandările Cadrului European de Interoperabilitate (EIF).

„Scopul legii este de instituire a unui cadru general pentru administrarea interoperabilităţii sistemelor informatice ale instituţiilor publice care trebuie să furnizeze servicii către cetăţeni. În esenţă, este vorba despre măsurile legislative şi administrative care să ducă la interconectarea bazelor de date. Legea îşi propune să stabilească premisele pentru organizarea unitară a arhitecturilor tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC) ale instituţiilor publice, astfel încât acestea să poată conlucra, inclusiv transfrontalier. Elementul principal al proiectului este stabilirea unui cadru al registrelor de bază. Au fost definite cinci registre de bază: registrul persoanelor, adreselor, terenurilor, firmelor şi cel auto”, se spune în comunicatul MCSI.

Potrivit proiectului, se înfiinţează Registrul Naţional al Registrelor (RNR), care funcţionează ca un index al datelor stocate de către instituţiile publice. Registrul Registrelor va fi administrat de Agenţia pentru Agenda Digitală a României (AADR), care îl va alcătui în colaborare cu instituţiile publice care deţin aceste date.

„Prin această lege, se conferă AADR rolul de asistare a instituţiilor şi autorităţilor publice în vederea asigurării conformităţii cu legea a proiectelor de informatizare. De asemenea, AADR va căpăta rol de avizator pentru aceste proiecte de informatizare, anterior intrării acestora în Comitetul Tehnico-Economic pentru Societate Informaţională. Prevederile legii, inclusiv normele tehnice, sunt obligatorii pentru instituţiile publice centrale şi opţionale/cadru de referinţă pentru celelalte instituţii publice”, se mai arată în comunicat. AGERPRES/(AS – editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)

US24 NEWS
Dan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *