Externe

Alegeri în Australia: Distanţa s-a redus în intenţiile de vot între opoziţia laburistă şi actualul guvern conservator

Alegeri în Australia: Distanţa s-a redus în intenţiile de vot între opoziţia laburistă şi actualul guvern conservator
 Alegeri în Australia: Distanţa s-a redus în intenţiile de vot între opoziţia laburistă şi actualul guvern conservator - Image
Alegeri în Australia: Distanţa s-a redus în intenţiile de vot între opoziţia laburistă şi actualul guvern conservator

Distanţa s-a redus considerabil în intenţiile de vot pentru legislativele australiene din 18 mai, chiar dacă opoziţia de centru-stânga îşi păstrează un uşor avans faţă de actualul guvern conservator, potrivit unui sondaj Newspoll dat publicităţii luni, informează AFP şi Reuters.

Preferat de 51% dintre intervievaţi, Partidul Laburist al lui Bill Shorten nu mai are decât două procente avans în faţa coaliţiei la putere condusă de premierul Scott Morrison (49%), distanţă care se situează în limitele marjei de eroare.

Timp de mai multe luni, sondajele au prezis laburiştilor o victorie zdrobitoare.

Cei doi lideri politici vor avea luni seara prima lor dezbatere electorală televizată. Până acum, campania a luat forma unor atacuri şi acuzaţii reciproce.

Partidul Laburist este mai popular decât Partidul Liberal al lui Morrison, însă cota de popularitate personală a premierului aflat la sfârşit de mandat, creştin evanghelic, este mai mare celei a lui Shorten, fost lider de sindicat.

Liberalii încearcă să prezinte scrutinul ca fiind un referendum asupra liderului opoziţiei, în timp ce laburiştii se concentrează asupra un program menit să seducă păturile de mijloc şi populare.

Sistemul electoral australian este foarte complex şi încurajează alianţele între marile formaţiuni şi micile partide. Alegătorii îi clasează pe candidaţi în funcţia de ordinea preferinţelor, conform unei proceduri denumite „vot preferenţial”.

Potrivit aceluiaşi sondaj, magnatul minelor Clive Palmer a câştigat în popularitate. Controversatul om de afaceri a cheltuit zeci de miliarde de dolari pentru publicitate, în încercarea de a conta în campanie. Mesajul lui, „Make Australia Great”, care face ecoul campaniei victorioase a lui Donald Trump în alegerile prezidenţiale americane din 2016, este afişat pe numeroase panouri publicitare şi de posturi de televiziune.

Alegătorii australieni sunt chemaţi să revizuiască toate cele 151 de locuri din Camera Reprezentanţilor şi să aleagă 40 dintre cei 76 de senatori.

Sondajul a fost realizat între 26 şi 28 aprilie, pe un eşantion de aproape 2.400 de alegători.AGERPRES/(AS – editor: Adriana Matcovschi, editor online: Anda Badea)

US24 NEWS
Dan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *